dinsdag 10 mei 2011

Vakantie haaksels

Zo de vakantie zit er weer op. We hebben genoten van mooi weer maar ook
wel een regenbui op ons koppie gekregen tijdens een 6km wandeling.
Maar goed dat hoort er ook een beetje bij.
We kunnen er weer 3 maand tegen en dan gaan we voor 2 weken er
heen en zien we wel hoe het weer dan is.
Ik heb natuurlijk niet stil gezeten tijdens deze week en aardig wat gehaakt
en dat heb ik maar eens op de foto gezet.
Het eerste wat ik gehaakt heb is de Snow Bunny van AmigurumiParadise op Etsy
ze is erg leuk om te maken en met een beetje rouge maak je haar nog
meer af dan dat ze zonder al is.
Heb alleen de boordjes van truitje en mouwen niet gedaan zoals hoort, ik kwam er later
pas achter hoe ze dat nou in het patroon bedoelde, maar ik ga er zeker
nog wel eens eentje maken en dan weet ik hoe het moet.

Dan heb ik nog een heksje gemaakt zoals Martin en Daan haar noemde dus bij
deze zijn het heksjes...ook erg leuk om te haken, wilde er nog wat in meer
kleuren haken, maar mijn roze catania 0158 was op en dit is ook een kleur die
niet meer leverbaar /bestelbaar is dus was even goed nadenken waar ik
deze bollen gekocht had en jawel gisteren gelijk naar die winkel en maar
gelijk 4 bollen ingeslagen, want vind dit toch wel een hele mooie
kleur voor het gezichtje.
Het patroon is afkomstig van Squishy Chocolate site

Ook ben ik met bloemetjes aan de slag gegaan en vond dit wel een leuke variant.
Niet moeilijk en gewoon zelf bedacht. Vraag me nu even niet hoe ik het gedaan heb
maar als ik ze weer wil gaan maken zal ik gewoon wel even kijken hoe ik het
gemaakt heb en komt het vast wel weer boven drijven denk ik.

En ik heb natuurlijk ook nog wat garen kunnen scoren daarzo.
Een soort creative cotton voor €1,50 ( alleen niet zoveel kleuren, maar toch wat kleuren
meegenomen) En ik ben nog op zoek gegaan daar naar Catania en dan nummer 0158
maar dat was niet in het winkeltje te vinden, wel andere kleuren meegenomen, alleen
de prijs was haast gelijk €1,95 dus daar niet zoveel van gekocht.
Toen nog gemeleerd garen gekocht en daar ben ik nu een Amineko mee aan
het maken.
De linkerbloem is met het soort creative cotton garen gehaakt en valt dus ook veel
groter uit dan ander dunner garen. Maar is wel heel mooi
Dit patroon is afkomstig van Leonie Morgan en te vinden op Ravelry en zijn
echt heel leuk om te haken.

Ook heb ik nog een gemeleerd katoen op de kop getikt en daar ben ik momenteel een
Amineko van aan het haken.

En toen was het moederdag en kreeg ik mijn kadootjes van Daan ( en papa ) ook omdat
ik morgen ( 11 mei ) jarig ben kreeg ik gelijk alles maar.
Ik heb 2 haakboekjes gekregen: Het boekje Zoetigheden haken en Amigurumi met die leuke Humanoids erin...ben erg benieuwd hoe beide boeken zijn als ik
er echt iets uit ga maken.
En er is nog een setjes Snaps met tang onderweg, maar dat is nog niet binnen
bij de winkel, maar had het alvast besteld zodat ik er zeker van was
dat ik hem in bezit kreeg, want dat lijkt me erg leuk om mee te werken en
te verwerken in bijvoorbeeld hoesjes voor dingen zoals telefoons, E readers en dat
soort dingen.

En nog even over de Give Away. Inmiddels ben ik er al uit wat ik wil
gaan weggeven, maar daar blijf ik nog even stil over. Ik vind
het wel een leuk iets dus nu maar hopen dat er snel 50 volgers zijn,
want bij dat aantal wil ik dus mijn Give Away gaan doen.
Dus ik zou zeggen ben je nog geen volger wordt het dan snel zodat je
misschien wel mee wilt/kunt dingen naar de Give Away die komen gaat.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke haaksels heb je gemaakt. Ik vind de konijn echt heel erg mooi!!! Erg netjes.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Angela, ja dat konijntje ben ik ook erg blij mee en is ook leuk om te haken. En ga hem zeker nog een keer maken...

    BeantwoordenVerwijderen