donderdag 9 januari 2014

Week 1

Zoals ik in het berichtje hiervoor al meldde ben ik begonnen aan de strependeken van Crochet A Long 2104.
Ik zal hier nu even wat verder op ingaan.

Het originele patroon is een engels patroon en dat is door 2 nederlandse dames omgezet naar een nederlandse versie en zij plaatsen elke weer 2 of 4 toeren om te haken. Zo zijn we dus met heel veel mensen bijna tegelijk hetzelfde aan het haken.
Er zijn ook mensen die zelf op hun eigen tempo langzamer of sneller haken aan de hand van het engelse patroon, maar ik wil me echt proberen te gaan houden aan de nederlandse versie en dus elke week een stuk erbij te haken.
Alles verder hierover vind je ook op de site De creatieve wereld van Terray.

Ik ben dus gisteren op zoek gegaan naar de bollen garen die ik dus al een keer had aangeschaft om een deken aan de hand van granny's te maken, maar dat is me nooit echt gelukt, ook ben ik begonnen aan ander soort dekens met deze wol, maar ook dat duurde me allemaal te lang en werd langdradig elke keer hetzelfde maken.
Dus dit is denk ik voor mij een leuk alternatief om toch van dit garen een deken te maken.
Gisteren de eerste 2 toeren gehaakt, maar toen ik nu even alle kleuren in een schema ( met dank aan iemand op de facebookpagina Dutch Crochet, a Granny a day 2013) had gemaakt vond ik ook ineens mijn haaknaald 3,5 terug in de zak waar dat garen allemaal in zat......dus ga ik hem nu opnieuw maken maar dan met deze haaknaald ipv nummer 3.

Dit is trouwens mijn kleurenschema (kleuren zijn ongeveer kleuren ;-)  )

Dit zijn in ieder geval de eerste 2 toeren die ik al gemaakt heb, deze zullen nu niet veel veranderen
als ik een halve maat grotere haaknaald neem dus plaats ik deze foto gewoon wel even.

Nu is het wachten op morgen want ik geloof dat elke vrijdag er een volgende reeks van toeren
geplaatst wordt...dus we wachten geduldig af.

2 opmerkingen:

  1. Wat een uitgebreid kleurenschema maakte je daar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vond op de Facebook pagina een schema en die heb ik met mijn eigen kleuren ingevuld. Weet ik ongeveer wat ik moet pakken Haha

    BeantwoordenVerwijderen