dinsdag 18 februari 2014

Early birdjes en mijn deken

Zo ik dacht laat ik hier maar weer eens mijn vorderingen laten zien van de
deken waar ik natuurlijk aardig druk mee ben geweest.
Hij vordert aardig en ik ben bang dat ik toch wel een beetje te
weinig garen heb besteld en hij dus ook wel een ietsiepietsie duurder
gaat worden dan ik in eerste instantie berekend had, maar goed dat
mag de pret niet drukken want ik vind hem er erg mooi uit komen te zien
Mijn deken is al iets verder als de foto, maar nieuwe foto heb ik helaas
nog niet gemaakt.
Tot zover ben ik nu met deken nummer 3
Ook ben ik op facebook op een mooie groep terecht gekomen die vanwege
mijn werk mij erg aansprak en daar ben ik dus nu kleine vogeltjes en vlinders voor aan het haken
De vogeltjes ( early birdjes ) worden gegeven aan veel te vroeg geboren kindjes die voorlopig
nog te klein zijn om met hun ouders mee naar huis te mogen.
De vogeltjes hebben een aantal krulstaarten en die geven de kleintjes een veilig gevoel
en doordat ze deze voelen worden ze rustiger en halen ze minder snel infuusslangetjes eruit.
De vlinders (early vlinders) worden gegeven aan ouders waarvan hun kindje helaas is overleden en dit wordt dan als setje gehaakt waarvan 1 vlindertje bij het kindje meegaat in het kistje en het andere vlindertje mogen de ouders thuis houden.
Er worden door deze mensen ook fotoreportages gemaakt van de kindjes zodat de ouders een mooie
herinnering hebben van hun kindjes. Dit is voor zowel de kindjes die lang in het ziekenhuis moeten blijven als voor de vlinderkindjes die helaas niet mochten blijven leven.
De fotoreportages worden geheel kostenloos gemaakt.
Ik vond dit zo'n mooi initiatief dat ik hier tussendoor ook eens een vogeltje of vlindertje voor haak.
En heb ik er genoeg dan maak ik de doos klaar en stuur ik ze op.
Spreekt dit jullie ook aan neem dan eens een kijkje op de site.

Wil je ook hier een bijdrage aan leveren....klik dan hieronder op de site
Early Birdjes

En dan alvast 2 van mijn early birdjes.
Je moet ze ook een naam geven,de eerste heeft Daan een naam voor
verzonnen, na heel veel rare en gekken namen kwam hij met Luuk...nou dat vind ik wel mooi.
En de 2e heb ik zelf een naam gegeven. 
En dat is Pink Lady geworden.


4 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren gebruik je voor je deken! Ook je early birdjes vind ik schattig!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die Cal dekens hé. Je hebt wel een zeer mooie kleurencombinatie gekozen. Ik ga eveneens op eigen houtje voortdoen want die enkele rijen per week vind ik toch maar weinig. Heb notie genomen van de early birds en denk dat ik het ook eens ga proberen. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige deken !! Op naar deken nummer 4 ;-)
    Groet, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, I follow your blog, hugs from Brazil.
    Visit my blog - Tita Carré - crochet

    BeantwoordenVerwijderen