zondag 6 september 2015

Nou toch maar weer eens iets posten

Ja het is echt veel te lang geleden en ik schaam me ook diep dat ik niet eerder wat gepost heb want ik heb zeker niet stil gezeten wat haken betreft.
Maar ja om echt alles bij te houden daar gaat ook best wel veel tijd inzitten, maar het schrijven over de hobby is toch ook wel weer een van de hobby's dus dan moet je er ook gewoon even voor gaan zitten.
Ik moet wel zeggen dat je sneller iets post als je achter de pc zit, want de rest van de tijd zit je toch vaak op je telefoon en daar is typen toch wat lastiger als je veel wilt typen.

Maar waarom dan nu ineens wel even tijd zullen jullie denken.
Nou mijn vriendin was zwanger ( inmiddels bevallen van een gezonde zoon Joas).
en daar wilde ik dus wel wat voor haken als kadootjes.
Aangezien ze niet wilden weten wat het zou worden, wist ik het dus ook niet en omdat ik neutrale kleuren combinaties niet zo heel leuk vind had ik besloten om dus maar 2 varianten te maken van de dingen die ik wilde maken.
En als je dan zo op de haakgroepen op facebook zit kom je natuurlijk veel te veel leuke dingen tegen die ik dan weer wilde maken dus mijn kadootjes werden alleen maar meer en heb in totaal dus 12 dingen gehaakt. 
6 jongens varianten en 6 meisjesvarianten.
Ik had wel heel duidelijk met mijn vriendin afgesproken dat als ze iets van de kadootjes niet leuk vond of ze het niet ging gebruiken dan hoorde ik dat graag, want dan kon ik het alsnog in mijn webwinkel ( daar ga ik het zo ook nog over hebben) zetten.

Dus al met al ben ik heerlijk druk geweest met het haken van alle projecten die ik voor haar wilde haken.
Hier volgen de jongens en meisjes dingen die ik voor haar gemaakt heb.
 Een muziekknuffel ( zit dus een muziekdoosje in)

 Een vlaggenlijn met Hoera een Zoon

 Een kralenrammelaar

 Een rammelaar
 Een boxmobiel met vliegtuigjes

Een deken in wafelsteek

 Een vlaggenlijn met Hoera een dochter

 Een deken met een mooi patroon 

 Een kralenrammelaar

 Een boxmobiel met uiltjes

Muziekknuffel

Nou zoals jullie zien heb ik niet stil gezeten het afgelopen jaar.
Ook heb ik verschillende trappelzakken gehaakt.
Hieronder enkele voorbeelden


Ze zijn zo leuk om te maken, al is het tegen het eind dat je de juiste lengte hebt soms wel even doorbijten maar als je dan eenmaal de lengte hebt is het erg leuk om hem verder af te werken.
Ik maak ze of met drukknoopjes of ik doe er gewoon houten knopen aan die door middel van lusjes de zak aan de zijkanten sluit.
Deze zijn niet voor in de maxi cosi maar ook die worden regelmatig door mensen gehaakt.

Ik ben trouwens wel gestopt met het haken van de early birds omdat ik daar geen goed gevoel meer bij had.
Ik heb best wel veel ingeleverd en maar 1 x een berichtje van ouders gehad dat hun kindje er een van mij gekregen had.
Ik weet dat ouders in zo'n periode niet daarbij nadenken, maar ook had ik het gevoel dat op de facebookpagina van de early birds vaak van dezelfde mensen birdjes uitvlogen en ik vond dat er te weinig gepost werd als er birdjes uitvlogen, dus daar ben ik mee gestopt en nu blijkt ook dat er bij veel ziekenhuizen geen birdjes of andere gehaakte knuffels meer in de couveuse mogen.
Dus dat doel steun ik niet meer en achteraf vind ik het wel jammer dat ik daar zoveel geld en tijd in gestoken heb, maar goed ik hoop dat er toch wel wat van mijn birdjes bij een kindje terecht zijn gekomen.

En dan mijn webwinkeltje.
Daar ben ik erg druk mee bezig de laatste tijd en ik heb sinds kort gewoon mijn eigen domeinnaam en dus mijn eigen pagina.
Hoe cool is dat?!
En ik moest nog een mooi logo hebben, dus ja ik op internet kijken naar mooie logo's.
Erg veel sites die je gratis logo aanbieden, ja was het maar waar, je moet er gewoon dik voor betalen, dus beetje valse reclame.
Maar ja Esther is niet voor 1 gat te vangen dus ik op een site een mooi logo opgezocht, even met print screen plaatje ervan gemaakt en met paint shop er dus gewoon zelf een van gemaakt.
En ik ben er superblij mee, maar oordelen jullie zelf.

www.hipenstoergehaakt.nl



En omdat ik het logo nu zelf heb gemaakt, is het ook makkelijk om het overal voor aan te passen.
Dus ook voor een visitekaartje een aanpassing gedaan en de visitekaartjes besteld.
Ze moeten nog binnenkomen, ik hoop dat ze er volgende week zijn.

En op mijn producten komt als het even kan ook mijn eigen knoopje.
De knoopjes heb ik besteld bij Girlsfever
 De webwinkel begint al aardig wat producten te krijgen, zowel aanwezige dingen als dingen die op verzoek gemaakt kunnen worden door mij.
Ook heb ik mijn eerste eigen creaties gemaakt.
Ik kwam iets leuks tegen en dacht daar kan ik vast zelf iets van maken en voila dit is het geworden.
De kleuren komen op de foto niet zo heel goed uit, maar het zijn donkergroen, lichtgroen en lichtblauw.
Ik heb erg genoten om het helemaal zelf te ontwerpen en denk dat er nog wel meer varianten zullen volgen. Gelukkig heb ik het patroon meteen uitgeschreven dus dat is wel handig, kan ik aan de hand daarvan ook nog eens kijken of het allemaal wel klopt wat ik toen allemaal geschreven had.

Nou dit was weer een blog van mij en ik hoop dat ik jullie weer leuke dingen heb laten zien en tot gauw.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen